Sunday, April 18, 2010

nasihat..^_^

Oh ya,skrang ni byk kes kmatian brlaku ann..sma ada kemlangan, pnykit, bnuh diri, kne bnuh, mati mngejut n cam2 lg..
cam perginya Allahyarhamah Yanie mentOr, Allahyarham Din Beramboi n baru je smalam giliran Allahyarham Acik spin pula meningGalkan kita semua.. sme2 kite dOakan smOga arwah mreka ditempatkan brsama Orang2 yg sOleh n sOlehah..
brakhirnya prjalanan hidup mreka..
kite semua x taw pengakhiran prjalanan kita cam mane, mOga2 kita semua umat Islam dimatikan dlam keadaAn yg baik..amin
aku ckup tkut dengan kmatian n aku pn rase kOrang cam tu an?
sO sama2 la kita menginsafi n menyedari yg ajal akan dtang bile2 mase shj sma ada kita dah sedia atau belum..
aku bru je bace newspaper td yg de gak brlaku kmtian akibat mMbnuh diri..nauzubillah..minx dijauh an dari aku..
aku bkn nak ktuk sbB aku taw yg aku pn x la sSmpurna mane..bile2 mase je Allah akan bg dugaAn kpd hmba2-Nya n trpulang kpd hamba2-Nya bgaimana mngatasi dugaAn tu.. juz nak bgtaw n nak share kt sape2 yg x bace paper ari ni ..
bg aku, stiap yg brlaku dalam hdup ni ade brkaitan ngn semua mnusia sama ade kite sedar atau pn x..
cube kOrang semua fikir tsunami yg pernah melanda kt dunia ni..
klu Allah dah trunkan bencana, bkn Org yang buat dOsa je trkene tp Orang yg x buat juga akan trpalit same..
sO, sSiapa yg kene tegur tu, kOrang x ade hak nak cakap "pe aku kisah? kbur len2, kO jge kbur kau, aku jge kbur aku!"..
Oh..nO..nO..nO..nOt like dat my dear..
klu kOrang kene tegur n kOrang gune ayat seperti di atas tu Or xpn kOrang marah2 Orang yg tegur kOrang tu maknenye de sOmething wrOng sOmewhere dekt kOrang tu..
yela, klu x slah buat ape nk marah2 kan mlainkan mMg kOrang yg salah..
n lagi 1 aku x suke bile Orang cakap "eh,b4 tegur Orang,kau cermin diri kO dlu k?dh la x perfect..pe kate kO perfect an dri kO dlu then baru jumpe aku balik"
hei..helLO,de ke Orang perfect kt dunie nie?cube bgtaw aku sape yg perfect..
dh kire baik Orang nk tegur kOrang taw..
brsyukur la masih de yg sayang..klu x sayang,dh lame mreka biarkan kOrang trumbang-ambing mncari arah..heee
lgpn kite smua manusia biase,ari nie mreka tegur kOrang..ne taw tibe2 kOrang pulak yg kene tegur mreka nanti..
yela,kite semua x taw ape dugaAn kite akan datang..
kdang2 bnde yg kite x jangke yg akan brlaku..
aku tulis ni utk mengingatkan dri aku gak..
sO, yg baik dtg dari Allah n yg bruk adlah dari kesilapan aku sendri..TQ sudi bace^_^

No comments:

Post a Comment