Thursday, May 13, 2010

ketipuan

urmm...cerita baru..heee
hari ini aku telah tertipu...
waaa...geram oh..
pagi tadi aku bangun tidur..
then, mak aku ye2 la kejutkan aku suruh bangun sebab dah lama sangat aku tidur..
dengan kemalasannya aku pun bangun la tapi aku memang dah mandi subuh tadi just entah macam mana aku memang suka tidur lepas subuh bila time cuti2 nie..
haaa...nak2 lagi cuti panjang macam nie...lagi la membuatkan aku syok gilak..ha3..
buat  Qadak tidur2 aku yang tak cukup sebelum nie(kalau mak aku tahu nie,naya je)..huuuu
macam biasa pagi2 aku buat kerja rumah...bak kata abang aku, "habislah cuti2 nie kena buli"
abang aku memang suka buli aku(shhh..anda jangan report kat dia ok)...ngeee
pagi2 memang aku ada kerja kena buat pun..kerja apa?..anda tak perlu tahu la..nanti anda pun nak buat sama nanti..hek3
dengan muka innocent aku pun terus belasah roti bakar sampai 3 keping..dahsyat kan?don't try this at home..he3
lepas tu, aku kemas2 la dapur rumah aku tu..nak basuh pinggan mana yang kotor..
bukak paip..tengok air keluar sikit je..dengan muka yang sebelum nie tak bermaya nak buat kerja rumah tiba2 terus segar..
haa..ambik kau..habis la..kejap lagi kena tadah telinga aku nie dengar ceramah..cemas aku dalam hati..wahaha..
dengan secepat kilat aku pun ambik semua pinggan kotor2, terus basuh laju2..aku dah tak kisah dengan badai yang akan melanda sebentar lagi..jiwang la pulak..heeee
haa..lega betul dapat basuh semua pinggan..habis sinki tu aku berus..semut2 yang ada kat situ pun aku terbunuh..maaf semut(sob3)..kau kecil sangat..cuba kau jadi besar macam aku,tak ada la aku bunuh kau..mesti kita satu geng nanti..
then, aku berfikir2 pulak nak buat apa lepas ni sebab air paip masih ada lagi..
aku pun berkira2 nak masak dulu sebab kalau masak kita memerlukan air..kejap lagi kalau tak ada air memang rimas la aku nak buat kerja..haishh..time2 nie la air dah nak tak ada,,malam tadi tak malu pulak air tu nak keluar..bila siang segan nak tengok aku la tu..tu yang keluar sikit2..gatal tau air nie..berangan aku dalam hati...hua3
hari ini dengan kepantasan yang agak luar biasa aku ingin meneruskan pekerjaan aku tapi tiba2 mak aku masuk line..
"eh, air dah nak tak ada la..mira, pergi tengok kat depan..abang kau guna air basuh motor dia ke?", mak aku memberi arahan..
"ajak...oh ajak..kau guna air ye?",aku bertanya dengan lantangnya...
"a'ah la..tengah basuh motor kejap",jawab abang kesayangan aku..keh3..
aikk...sejak bila cerita aku jadi macam cerpen nie?..lantaklah..he3..
aku pun fikir balik..apa la..memang kalau air kat depan guna secara automatik air kat dapur keluar sikit...
adeh..kenapa la aku tak selidik dulu..main redah je..kan dah tertipu..kelakar jugak aku terkocoh2 basuh pinggan..
tapi tu la..ada pengajarannya untuk aku...
apa2 pun thanks to my bro la..telah mempercepatkan kerja aku daripada biasa...hu3

4 comments:

  1. fuyooh
    ni la contoh anak mithali
    huahuahua...
    rajin cm ak XD

    ReplyDelete
  2. ha3..
    macam masuk bakul je nie..keh3

    ReplyDelete
  3. haha,cmne la muka dia pas bngn tdo ek.ad cm tempe basi x.hehe.mieya..oh mieya..ko mkn roti bakar 3 kping ye?hahahahaha.pnat ktwahee:)

    ReplyDelete
  4. ha3..mesti la cOmel..wakaka..cehh..kurang asam..hu3..lerr..makan 3 keping pun gelak?sihat tak nie?ha3..

    ReplyDelete