Tuesday, June 8, 2010

fikir-fikirkan!

salam semua!
apa khabar?semoga anda berada dalam keadaan sihat..
tidak lupa juga kepada 'seseorang' yang tidak mengenali aku..hu3
hmm..hari ini aku baru balik dari kampung..
jumpa sepupu sepapat yang dah lama tak jumpa..rindu la pulak..hee
duduk kat kampung buatkan aku rasa macam tenang je..
pergi jalan2 naik basikal, main petik buah mangga...
mengingatkan aku tentang zaman kecil aku..
boleh dikatakan juga zamam kenakalan aku..he3
sebab apa?
suka panjat pokok jambu, main lari2..sampai pening mak aku dibuatnya..
mana tak nya..berkawan dengan budak lelaki je....ha3
sampai aku dihadiahkan beberapa jahitan di kepala..keh3
bila diingat balik, kesian dengan mak aku..sanggup menjaga kami adik beradik..
aku tak tahu la sempat ke tak balas jasa beliau..
aku bersyukur sangat2 ada family yang penyayang..
tp aku tak faham dengan ibu bapa zaman maju ni..
sanggup mereka membuang anak2 yg tak berdosa..
malah ada yang sanggup membunuh...nauzubillah, minta dijauhkan dari keluarga aku..
bak kata orang 'buatnya pandai, jaganya tak sanggup!'
dah la buat satu dosa lepas tu menambahkan lagi satu dosa..
haa..dah berapa banyak dosa dah??
kalau tak nak, letak jela dekat rumah kebajikan..tak pun bagi dekat orang yang memerlukan..
aku bukan la nak mengira dosa mereka sebab aku pun sedar yang aku pun tak ada la sempurna mana tp tak salah untuk aku menegur..
lagipun Allah je yang berhak menentukan berapa banyak dosa yang kita ada dan bukan manusia ok!
so, manusia di luar sana jangan sesekali menuding jari jika anda tidak tahu kebenarannya dan anda tidak merasa apa yang orang yang anda tuding itu lalui!
ingatlah Allah Maha Adil.. semoga kita semua dijauhkan dari sebarang kecelakaan..sama2 la kita ingat-mengingati..

No comments:

Post a Comment